Sygnał/Szum 2.0: Radosław Kurzeja, Mazut, Palcolor na koncertach w Płocku
Fundacja Nobiscum zaprasza na podwójne wydarzenie koncertowe w ramach cyklu poświęconego poszukującej muzyce elektronicznej Sygnał/Szum.
W sobotę 11 sierpnia w siedzibie Płockiej Galerii Sztuki wystąpią Radosław Kurzeja oraz kurator cyklu Piotr Dąbrowski. W piątek 17 sierpnia zapraszamy na koncerty projektów Mazut i Palcolor na Scenie Off Off . Wydarzenie stanowi inaugurację nowej odsłony cyklu Sygnał/Szum pod skrzydłami płockiej Fundacji Nobiscum, a możliwe będzie także dzięki współorganizatorom, którymi są Płocka Galeria Sztuki oraz Stowarzyszenie Teatr Per Se.
Wstęp na koncerty jest bezpłatny.
Radosław Kurzeja – muzyk, bibliotekarz, artysta pochodzący ze Starego Sącza. Głównym polem aktywności twórczej Radosława Kurzei jest szeroko pojęta muzyka elektroniczna, w obrębie której nawiązuje do takich nurtów jak ambient, noise czy glitch. Zależy mu na tym, aby utwory miały charakter organiczny, dlatego komponując korzysta z instrumentów akustycznych, głosu, nagrań terenowych oraz taśm magnetofonowych.
Dyskografia:
Lake or Sad War (test tube, 2012)
Nowa Apokalipsa (wydanie własne, 2014)
Live Set at Artefakt Cafe (zapis koncertu, 2015)
Noce (BDTA, 2017)
https://www.facebook.com/kurzeja.radoslaw/
https://radoslaw-kurzeja.bandcamp.com/
Piotr Dąbrowski – płocki muzyk, producent, realizator dźwięku. W ostatnim czasie skupiony na eksplorowaniu możliwości stale ewoluującego systemu modularnego, różnorodnego instrumentarium elektronicznego i akustycznego, nieśmiało eksperymentujący z taśmą. Chętnie sięga po techniki dubowe, często odnajduje się w estetyce ambientowej, lubi analogowe ciepło i, niejako w kontrze, glitch i brzmienia lo-fi. Od 2016 roku jest kuratorem płockiego cyklu koncertowego Sygnał/Szum, zaś od roku 2018 – współfundatorem i prezesem Fundacji Nobiscum, w ramach której prowadzi dalszą działalność promotorską.
https://www.facebook.com/ptr1music/
https://soundcloud.com/ptr1
Mazut to warszawski duet założony przez Pawła Starca i Michała Turowskiego. Mazut to dużo kolorowych efektów, zabawkowy klawisz, stare radioodbiorniki, dyktafony, znalezione na śmieciach i zakupione na pchlich targach magnetofonowe taśmy, mikrofony, samplery, syntezatory, automaty perkusyjne i masa innych sprzętów. Mazut to działanie na pograniczu lo-fi acid techno, industrialu i szeroko pojętego hałasu. Mazut to estetyzacja przemocy. Mazut to muzyka brudna, prosta i prymitywna. Mazut to szamanizm i ciągła repetycja. Mazut to wieczna improwizacja. Do tej pory wydali trzy studyjne materiały i od cholery koncertowych bootlegów w mp3. Warto sprawdzić ich najnowszy album, wymęczony w pocie, krwi i bólu egzystencji, ATLAS.
https://www.facebook.com/mazutnoise/
https://mazutnoise.bandcamp.com/
Palcolor to projekt Emila Macherzyńskiego, powstały w Łodzi i od 2013 roku działający w Warszawie. Tworzy dziwną i ładną muzykę na tanich analogach i syntezatorach FM, inspirowaną starą elektroniką, muzyką użytkową i kosmische. W wolnym czasie czyta dużo Wikipedii, interesuje się radiostacjami numerycznymi, Sannjasą i Koreą Północną.
https://www.facebook.com/palcolor/
https://palcolor.bandcamp.com/